مایعات معطر یکی از قدیمی ترین محصولات آرایشی در طول تاریخ به شمار می روند. در حقیقت بنا به متون باستانی و همچنین اکتشافات باستان شناسی، محققان تاریخ عطر و ادکلن را تعیین کرده و دریافته اند که نخستین موارد عطر و ادکلن در طی تاریخ تنها ترکیباتی ساده از گل های مختلف و روغن آن ها بوده است که می توان این موارد را به هزاره دوم قبل از میلاد در مناطق مصر و بین النهرین به شمار آورد. کمی بعد از این تاریخ حتی تا موارد اخیر نیز ما همچنان در حال از دست دادن هوش و حواس خود در مواجه با مواد معطر و ادکلن ها می باشیم.

عطر چیست؟

عطر های امروزی کمی پیچیده تر از مایع های معطر سابق می باشند. عطر و ادکلن دارای این توانایی به خصوص می باشند تا در ذهن مخاطبی که بوی آن را استنشاق می کند به جای یک کلمه، یک جمله هک کنند. یا به عبارت بهتر به جای گفتن یک کلمه، یک جمله به ذهن مخاطب در هنگام استنشاق عطر آن ها القا نمایند.

آنها قادرند تا در حافظه مخاطب با وجود اینکه فرد استفاده کننده زیبا هم نباشد زیبایی به وجود آورند، دیگر این که، امروزه ما عطرها را به عنوان یکی از موارد آرایشی - تزیینی بسیار پیش پا افتاده و ساده پذیرفته ایم، ولی با این وجود باید بر این نکته نیز تاکید کرد که پیش پا افتادگی و سادگی آنها دلیلی بر خسته کننده بودن آنها به شمار نمی رود بلکه این بوی خوش عطرها باعث شده است تا لذت بخش ترین و جذاب ترین موارد آرایشی مورد استفاده از سوی شخص نیز قلمداد گردند.

ادواردو والادز که مدیر بازاریابی در شرکت "خانه بوی خوش فرانسوی" محسوب می شود، جایی گفته است که «بوی خوش به ما کمک می کند تا برای خود در ذهن مخاطب هویتی را ایجاد نماییم."در جای دیگر عنوان داشته است که «بوی خوش یکی از موارد شخصی به شمار می رود؛ تا حدود زیادی می تواند نوع شخصیت ما را در ذهن مخاطب القا نماید. به نظر من در حقیقت نوع عطری که افراد در جامعه استفاده می کنند به نوعی نشان دهنده این نکته است که آنها در صدد ایجاد حس روش زندگی خاصی می باشند.»

دلایل پرفروش بودن عطر و ادکلن

باید اشاره داشت که یکی از جوانب بسیار هیجان انگیز و زیبایی که استفاده از عطر و ادکلن به همراه خواهد آورد این است که می توان از آن در هر محیطی و از سوی هر شخصی استفاده نمود این را باید یکی از دلایل بسیار مهمی دانست که عطر و ادکلن را به یکی از پرفروش ترین محصولات در جهان حال حاضر نموده است.

خرید ادکلن به ترندی بسیار رایج در تمامی فرهنگ ها و جوامع تبدیل شده است. بسیاری از ما حتی تصور اینکه شب خوشی را با دوستان خود به سر ببریم بدون اینکه از یک عطر خاص و به خصوص در آن مجلس استفاده نماییم واهمه داریم، و یا اصلا در صورت عدم استفاده از عطر به آن مجلس وارد نخواهیم شد، حتی وقتی می خواهیم برای مادربزرگ خود هدیه ای را تهیه کنیم در اکثر اوقات اولویت اصلی ما خرید یک عطر یا ادکلن می باشد.

البته این عطر و ادکلن ها دارای تنوع و دامنه انتخاب بسیار وسیعی می باشند به طوری که برای انجام انتخاب درست، شما نیازمند داشتن اطلاعات بسیار زیادی نیز خواهید بود. همه این موارد که در اینجا به آنها اشاره نمودیم باعث شده است که عطر و ادکلن موضوعی بسیار با اهمیت در زندگی روزمره بسیاری از افراد در طبقات اجتماعی مختلف در نظر گرفته شده و همین موارد باعث شده است که خرید عطر و یا حتی خرید ادکلن تبدیل به موضوعی بسیار با اهمیت در زندگی ما گردد.

موارد مهم در هنگام خرید عطر و ادکلن

از آنجایی که تنوع و دامنه انتخاب در انواع ادکلن و عطر و رایحه های متنوع آنها بسیار زیاد است و از سوی دیگر فرمول بندی ساخت و نوع محصولاتی که برای ساخت آنها استفاده شده است دارای وسعت بسیار زیادی است، همواره در انتخاب، هنگام خرید عطر یا ادکلن موارد بسیار زیادی در ذهن شما پدید آمده که می تواند باعث ایجاد تردید در هنگام انتخاب جهت خرید ادکلن گردد.

ولی از سوی دیگر یک مزیت نیز در خرید عطر و ادکلن همواره وجود داشته است و آن بو است، بو از نظر هر انسان و هر فردی آیتمی به شمار می رود که باعث می شود تا فورا تشخیص دهید که آیا به این عطر علاقمند می باشید یا بویی که از این عطر خاص بیرون می آید باعث ایجاد حس خوبی در شما نگردیده و فورا از انتخاب آن عطر خودداری خواهید نمود. در حقیقت باید اشاره کرد که انسان ها به طور غریزی هنگام بو کردن یک ماده چه عطر و یا هر موضوع دیگری فورا در می یابند که آیا علاقه ای به بویی که از این نوع عطر یا ادکلن خارج می گردد در ذهن خود احساس می نمایند یا خیر.

قیمت ادکلن اصل

مهم ترین چالش در خرید ادکلن اصل، مطمئن بودن از اصالت آن است که امروزه نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا این امر رایج است که با توجه به قیمت ادکلن های اورجینال و توانایی محدود خرید این عطر ها، ارائه عطر های مشابه اصل و فیک بسیار رونق دارد.

همچنین لازم به ذکر است که فروش این عطر ها برای فروشنده ها هم سود بسیار خوبی دارد اما حقیقا عطر و ادکلن، نوعی محصول لوکس است و از طرف دیگر برند هایی مثل شنل، هیچ گاه با کمبود فروش مواجه نمی شوند!

فروشگاه گل نسیم تمام توان و انگیزه خود را بر این نهاده، تا اعتماد افرادی که به دنبال عطر های اورجینال با قیمت معقول هستند را بدست آورد و امیدواریم شایستگی این را داشته باشیم که از حضور شما هم در این خانواده بهره مند شویم.

نظر لورن سالکین در مورد عطر

لورن سالکین در جایی گفته است که «بوها به راحتی باعث می شوند که شما حس خوبی را در خود احساس کرده و همین حس می تواند موجب شود که دیگران نیز احساس مثبت و یا منفی نسبت به شخص شما پیدا نمایند.» گذشته از همه این ها، بوی خوش نه تنها بر روی فردی که از یک عطر خاص استفاده کرده است تاثیر می گذارد، بلکه حتی می تواند پا را از این هم فراتر گذارده موجب شود تا دیگرانی که همین بو را در اطراف آن فرد مورد نظر استشمام می کنند نیز حس خاصی نسبت به آن فرد پیدا نمایند.

و این حس خاص است که به آنها القا گردد که آیا آن فرد مورد نظر فردی جذاب و مناسب برای ایجاد مراوده است یا فردی خسته کننده و غیرجذاب. در حقیقت زمان صرف کردن برای تحقیق و یافتن یک عطر خاص به قدری موردی مهم تلقی می شود که می تواند انگیزه شما را جهت انتخاب بهترین عطر خاص افزایش داده و در نتیجه استفاده از آن عطر، دیگران ترغیب به تماس برقرار کردن با شما خواهند شد.

با توجه به مقدمه نسبتا طولانی ای که در این جا خدمت شما ارائه نمودیم، برای انجام تحقیق و جستجو در رابطه با عطر و ادکلن، چند نکته را در همین ابتدا برای شما مشخص کنیم. برای اینکه شما بتوانید یک انتخاب مناسب از میان عطرهای درجه یک مورد نظر داشته باشید، بهتر است با دقت مقاله حال حاضر را مطالعه نمایید، لازم است چند مفهوم کلیدی را در همین ابتدا برای شما تعریف کنیم.

انواع مختلف عطر و ادکلن

ادوپرفیوم

ادوپرفیوم قوی ترین نوع عطر و ادکلن به شمار می رود. جایی اسلات کین گفته است که «ادوپرفیوم از ترکیبات روغنات معطر قوی تری نسبت به ادوتویلت ساخته شده است».

ادوتویلت

ادوتویلت ترکیبی با میزان غلظت کمتری از مواد روغنی معطر می باشد. و میزان بویی که از آن ساطع می گردد معمولا حالت لایت داشته و برعکس ادوپرفیوم حالت تند و زننده ندارد. ادوتویلت معمولا از بوهای با غلظت کمتر متفاوتی نسبت به ادوپرفیوم برخوردار است، حتی اگر آنها از مواد یکسانی ساخته شده و یا دارای برند مشابهی باشند، بوی آنها و شدت و میزان این بو دارای تفاوت نسبتا زیادی است. زیرا مواد زیبایی سازننده هر یک از آنها منحصر به فرد و متفاوت از یکدیگر است. بدین معنا که آنها به صورت متفاوتی بدن شما را معطر خواهند ساخت.

ادکلن

باید گفت که ادکلن ملایم ترین نوع از مواد معطری که به آن اشاره کردیم است. در جهان مواد معطر، برای اینکه شما بتوانید مواد معطر را از بالا و قوی ترین به پایین ترین دسته بندی کنید، دقیقا باید همین ترتیبی که در اینجا به آن اشاره کردیم را رعایت نمایید. یعنی ادوپرفیوم در سطر قرار داشته، پس از آن ادوتویلت جای گرفته و در نهایت نوبت به ادکلن می رسد.

مهم‌ترین موضوع درباره ادکلن‌ها یا اصطلاحا ادوکلن‌ها، آن است که تقریبا تمام عطر مردانه هستند. بنابراین عجیب نیست، اگر این نوع عطر در میان آقایان محبوب‌تر باشد. البته نه اینکه ادکلن‌ زنانه وجود نداشته باشد، اما آن‌قدر تعداد آن‌ها در دنیا کم است، که این دسته را تقریبا، تبدیل به عطرهایی مردانه می‌کند.

برای استعلام از قیمت عطر، قیمت عطر زنانه،قیمت عطر مردانه میتونید از فروشگاه اینترنتی گل نسیم دیدن کنید.

غلظت عطر های روغنی در ادکلن

غلظت عطر مایه‌ های روغنی در ادکلن‌ها کم و به طور میانگین حدود ۲ تا ۴ درصد است. این یعنی، ادکلن‌ها از درصد الکل بالاتری در مقایسه با سایر انواعی که تا اینجا معرفی کرده‌ایم، تشکیل شده‌اند.

در واقع ادکلن، عطر بسیار رقیقی به حساب می‌آید و فوق‌العاده سبک است. ادوکلن‌ها قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به انواع دیگر از عطرها دارند، اما تقریبا هیچ عطر ماندگار و مجللی از نوع ادکلن در بازار وجود ندارد و در مقابل خرید ادکلن اورجینال هزینه زیادی برای افراد در پی نخواهد داشت.

انواع دسته بندی مواد معطر

در کل مواد معطر را به دو دسته کلی در سرتاسر جهان تقسیم می کنند، لایت و اینتنس(در لغت به معنی شدت زیاد و بینهایت بوده و به عطرهایی با غلظت بالاتر و ماندگارتر گفته می شود.)

مواد معطر لایت

اگر علاقمند به استنشاق بوهایی بسیار خلاصه و جذاب هستید، مثلا بوی یک لیموی از وسط به دو نیم شده و یا بویی که در یک دره ای پر از گل وحشی می توانید آن را استشمام کنید، احتمالا مواد معطر لایت انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند. مثلا بویی که از یک لیمو شیرین ساطع می شود و یا بویی که از گلبرگ های گل ها می توانید دریافت دارید.

مواد معطر با بوی تند

اگر شما علاقمند به بوهای شیرین و بسیار تند می باشید در این صورت استفاده از مواد معطر تند را به شما توصیه می نماییم.

خرید ادکلن مردانه

برای خرید عطر مردانه شما باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. با توجه به این نکات می‌توانید یک خرید خوب را تجربه کنید. این نکته را فراموش نکنید که عطر و ادکلن کاملاً سلیقه‌ای ست. گاهی من یک عطر خاص را دوست دارم و صمیمی‌ترین شخص زندگی‌ام اصلاً آن عطر را نمی‌پسندد. به همین دلیل تنها به سلیقه خود دقت کنید. اگر هم برای شخص دیگری می‌خواهید، عطر و ادکلن را بخرید، فقط به سلیقه خود آن شخص دقت کنید.

خرید ادکلن زنانه

ادکلن زنانه می‌تواند به عنوان یک امضا برای شناخت هر خانم به کار رود. بنابراین انتخاب و خرید عطر زنانه با توجه به تنوع رایحه‌ها و زمان ماندگاری آنها کار آسانی نیست. هنگام خرید ادکلن و عطر زنانه باید مواردی مانند نوع رایحه، سن شخص، موقعیت وی، نوع پوشش توجه شود. انتخاب ادکلن با رایحه مناسب نه تنها برای خود شخص، بلکه برای اطرافیان هم می‌تواند خوشایند باشد. خرید ادکلن با رایحه مناسب در ابتدا برای خانم‌ها سخت است. اما پس از انتخاب رایحه مناسب، رایحه منتخب تبدیل به یک امضا می‌شود.